Onderwerp:

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86824

  • Klinten
  • Klinten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 82
  • Ontvangen bedankjes 18

Diluca schreef :

Klinten schreef :

Diluca schreef : En voor Klinten is hier een tussentijdse update.
Ze staan nog te drogen nu, maar voor die witte schaal heb je door jouw maten een andere verhouding van de pot.
Op de foto die je mij gestuurd hebt is de schaal als ze 50 cm is, maar 4 cm hoog.
Als ik hetzelfde karakter wil bewaren zou een schaal van 30 cm maar 2,5 cm hoog mogen zijn. En jij hebt 30 cm met een hoogte van 5 cm gevraagd.
Wat denk je, is dat nog iets wat kan voor jou? Ik vind het zelf wel een mooie schaal, maar het is toch iets heel anders zo.
Die andere blijft wel in de verhouding met deze maten.
Groeten Luc.


He Luc heel mooi! Zou toch de witte schaal iets lager willen als dat mogelijk is. Dat is een beetje de stijl die ik zoek. Vorm is heel mooi verder petje af.
Andere Ovale schaal vind ik perfect als je de kleur enigzins hetzelfde kan krijgen als die foto die ik stuurde zou helemaal perfect zijn.
Je maakt erg mooie potten ben heel benieuwd of het met de hoogte van de witte lukt en naar het eindresultaat!
Bedankt voor de moeite alvast in ieder geval

Wel ja,, het karakter van die witte schaal verandert helemaal met de hoogte hè.
Ik zal zelf mijn goesting eens doen om dat op te vangen en ze toch elegant te houden. Hoe hoog moet ze minimum zijn dan? als het lager mag dan 5 cm.
Groeten Luc.


Ik zal morgen als ik thuis ben eens even kijken wat de maten evt nog zouden kunnen zijn om hem lager te krijgen.
Laat het je weten het idee en visuele veranderd idd heel erg als hij hoger word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86825

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

dennisfranx schreef : ik heb je kunstwerken eens bekeken Luc, prachtige potten maak je mijn complimenten.
zoals al aangegeven denk ik dat je er nog wel wat aan kunt verdienen met de verkoop ervan zo heb je het plezier van het maken van potten en een extraatje :)
ik vergeet steeds de maten door te geven voor wat ik zoek dus hierbij dan alsnog maar even doen.
lxbxh : 35 x 25 x 6

dit is plus minus komt natuurlijk niet op de cm nauwkeurig aan.
kwa glazuur vind ik erg lastig om te kiezen ik dacht aan iets van een turquoise kleur dus hoor ik graag jouw mening ook :)
als je denkt dat je iets creatiefs in de vorm van een slab/schaal beter zal staan dan mag dat van mij ook
het is voor deze ficus:

ik ben wat laat met reageren en het heeft allemaal ook geen haast hoor uiteraard hoeft het ook niet voor niks dus hoor ik tegen de tijd wel wat je er voor wilt hebben!

Hey Dennis,
is die groene bak waar je die ficus hebt in gepresenteerd van die afmetingen die je hebt doorgegeven?
Want voor mij is die een stuk te groot voor deze boom, of wou je hem gewoon eens in een rechthoekige schaal presenteren?
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86826

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

Diluca schreef : Als het voor zo'n taxus is mag de schaal inderdaad wat geblokter zijn, wat mannelijker.
De schaal waar je naar vroeg is voor mij een voorlopige oefenschaal, zeker niets voor een boom die tentoonstellingswaardig is. Daar is hij niet goed genoeg voor.
De kwaliteit van de potten die ik nu maak ligt een stuk, hoger, en ik kan een schaal maken zoals op de foto. geef de maten door en dan maak ik wel eens iets.
Ik vind het zelf ook een mooie pot, goed om hem zelf in mijn collectie te hebben als je hem dan niet nodig hebt.
Groeten Luc.

Dank je voor het aanbod.
Ik ga voorlopig eerst de boom verder laten ontwikkelen, voorlopig is hij niet aan een mooie schaal toe. Ik hoop dat ik tzt nog gebruik mag maken van je aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86827

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Diluca schreef :

dennisfranx schreef : ik heb je kunstwerken eens bekeken Luc, prachtige potten maak je mijn complimenten.
zoals al aangegeven denk ik dat je er nog wel wat aan kunt verdienen met de verkoop ervan zo heb je het plezier van het maken van potten en een extraatje :)
ik vergeet steeds de maten door te geven voor wat ik zoek dus hierbij dan alsnog maar even doen.
lxbxh : 35 x 25 x 6

dit is plus minus komt natuurlijk niet op de cm nauwkeurig aan.
kwa glazuur vind ik erg lastig om te kiezen ik dacht aan iets van een turquoise kleur dus hoor ik graag jouw mening ook :)
als je denkt dat je iets creatiefs in de vorm van een slab/schaal beter zal staan dan mag dat van mij ook
het is voor deze ficus:

ik ben wat laat met reageren en het heeft allemaal ook geen haast hoor uiteraard hoeft het ook niet voor niks dus hoor ik tegen de tijd wel wat je er voor wilt hebben!

Hey Dennis,
is die groene bak waar je die ficus hebt in gepresenteerd van die afmetingen die je hebt doorgegeven?
Want voor mij is die een stuk te groot voor deze boom, of wou je hem gewoon eens in een rechthoekige schaal presenteren?
Groeten Luc.

die groene bak waar de boom in staat is groter dan de opgegeven maten
iets kleiner zou ook nog wel moeten lukken.
maar ik zit een beetje met die lucht wortel dat die er nog binnen valt maar niet helemaal tegen de pot rand aanzit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86828

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
En die luchtwortel wil je behouden? (Ik zou die wegnemen)
Maar die is nog flexibel genoeg om te zetten waar je wil denk ik hè.
Ok, ik zal de opgegeven maten respecteren.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86850

  • Klinten
  • Klinten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 82
  • Ontvangen bedankjes 18
@Diluca die witte schaal mag wel ietsje groter zijn rond de 35cm zou dat schelen in hoogte ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86856

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Als je de schaal 35 maakt gaat die verhouding nog helemaal anders zijn dan jouw voorbeeld schaal.
Wil je dezelfde "look" als die schaal dan zou ze bij 35cm een hoogte moeten hebben van max 3 cm.
Ik heb dezelfde schaal voor mezelf gemaakt op 50 cm met een hoogte van 5 cm, en zelfs die heeft nog niet dezelfde "look"

Bij 50 cm zou ze eigenlijk maar 4 cm hoog mogen zijn.
Voor alle duidelijkheid, als je de maat van een pot opgeeft, bedoel je toch de buitenkant hè? Want die andere schaal verkleint aan de opening.

Groeten Luc.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86857

  • Klinten
  • Klinten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 82
  • Ontvangen bedankjes 18
Maak de schaal maar 40cm heb nog even gemeten en zo laag mogelijk ietsje hoger dan 3 cm is goed. ;)
Maten zijn idd buitenmaten gemeten op het breedste punt zoals de tekening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86859

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Met deze maten ga je wel in de juiste verhoudingen zitten.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86860

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

Klinten schreef : Maak de schaal maar 40cm heb nog even gemeten en zo laag mogelijk ietsje hoger dan 3 cm is goed. ;)
Maten zijn idd buitenmaten gemeten op het breedste punt zoals de tekening.

ik zet toch vraagtekens bij jouw maten, als ik me er mee mag bemoeien..: globaal is de breedte van een schaal 2/3 van de hoogte van een boom. Een boom van zo'n 60 cm hoog dus,. bij 3 cm buitenmaat hoogte van een pot hou je 2 cm diepte over, maximaal. De dikte van een boom is normaal ong gelijk aan de schaalhoogte: 2 cm dus. Een boom van zo'n 60 cm hoog en 2 cm dik is wel een erg Iep boompje. Dat moet iets zijn wat de naam bonsai eigenlijk niet waardig is. Een mooie geloofwaardige stamdikte zou zijn de verhouding hoogte/dikte: 1/7 of 1/6, of minder.. afhankelijk van de stijl..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts