Onderwerp:

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 10 maanden geleden #66739

  • Louisphilippevandebuerie
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag onverwacht een eerste bezoekje gebracht. Per ongeluk geparkeerd voor de bel, en zeer vriendelijk verzocht om te verplaatsen. En de rest van het bezoek heel vriendelijk! Mooie collectie, prijzen in alle klasse's. Hetgene die ik echt zocht lag momenteel wat buiten budget :)

Maar dan toch een bloeiende meidoorn meegebracht voor een prijsje hehe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71628

  • StevenDeRaeve
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 3
Is deze vergelijkbaar met bonsai Deshima.
Welke van de twee heeft jullie voorkeur en waarom. Prijs, kwaliteit, hoeveelheid, openingsuren, afstand...
Of beide om bepaalde reden de moeite om zeer ver voor te rijden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71629

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik heb beide al bezocht.
Beide zeker de moeite.
Deshima 1 keer, gingko al enkele keren en ik ga er beginnen les volgen eind deze maand.
Gingko is dichter voor mij, maar ik zal zeker nog richting deshima gaan. Het was er gezellig rondlopen.
Qua prijs zal het wel niet veel schelen, bij beiden betaal je voor een goeie boom.
Kwaliteit is er bij beiden zeker aanwezig. Je vind bij beiden bomen van topkwaliteit.
Voor mij gaat de voorkeur wel naar gingko omdat het danny use is, die heel veel kennis heeft en ervaring, zonder afbreuk te willen doen aan theunis jan, natuurlijk.

Wat is zeer ver?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom Haest.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71647

  • StevenDeRaeve
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 3
Iets meer dan 1u30 richting Danny en volgens Google ongeveer 2u10 richting Deshima. (Beide enkele rit zonder file)
Voor Ginkgo is het idd het rijden wel waart, maar Deshima ken ik niet vandaar de vraag. Is uiteindelijk toch ff rijden en zou zonde zijn van de kostbare tijd als het niet echt de moeite zou zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71649

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

StevenDeRaeve schreef : Iets meer dan 1u30 richting Danny en volgens Google ongeveer 2u10 richting Deshima. (Beide enkele rit zonder file)
Voor Ginkgo is het idd het rijden wel waart, maar Deshima ken ik niet vandaar de vraag. Is uiteindelijk toch ff rijden en zou zonde zijn van de kostbare tijd als het niet echt de moeite zou zijn..


Ik weet dat theunis jan een veel gevraagde gast is voor lezingen. Volgens mij heeft hij wel de juiste kennis om van een boompje een bonsai te maken.
Denk niet dat het zonde zal zijn om naar daar te rijden. Als je voor danny kiest zit je zeker goed, moet je zelfs geen halve seconde aan twijfelen.
Voor mij is het ook iets meer dan een uur rijden, maar ik heb het er graag voor over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom Haest.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71657

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ook deshima is absoluut de rit waard. Je kan overwegen hetbte doen op dagen dat het bonsai cafe gehouden wordt. Heb je dubbele reden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 6 jaren 3 maanden geleden #71660

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Of op 6 januari voor de wintertentoonstelling!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74115

  • Deceuninck
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 1
Als beginneling ben ik daar recent op bezoek geweest. Enorm dure bonsais gezien. Voor starters ben je al gauw een €120 kwijt.
Ik heb daar een 6 jaar oude pinus parviflora gekocht voor €40 die ze zelf gekweekt hebben. Om snel wat tips te vragen naar het verzorgen toe ben ik bijna letterlijk mijn neus afgebeten.

Nu, mooie bomen hebben ze zeker en mooie prijzen ook. Alleen staan er ook bomen die ik voor de helft van de prijs nog niet zou meenemen en de promo's zijn afdankertjes waar je geen deftige bonsai van kan maken en zitten letterlijk in een zak met aarde. Top ervaring om er eens rond te lopen maar ik koop alvast niet daar meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74116

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik ga er dikwijls, ik volg er ook les.
Nog nooit problemen gehad. Het word nog wel eens gezegd.

Wat je daar koopt kost inderdaad wat meer, maar je heb er wel waar voor je geld. Als beginner wil je geen of niet veel geld uitgeven. Ik geef er ook graag zo weinig mogelijk aan, maar daar kun je soms vele jaren werk kopen. Het is meestal goed voorbereid materiaal die een mooie bonsai toekomst heeft. De goedkopere buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Wat je zegt met dat je ze voor de helft nog niet zou meenemen kan ik ergens wel begrijpen, maar wat je niet ziet is hetgeen in de pot zit, een mooie wortelkluit, de rest moet dan nog opgebouwd worden. Dat kan je dan daar doen.

Als je zegt, ik koop er niets meer sluit je voor jezelf een plaats af waar je de betere bomen en begeleiding kunt hebben.
Winkels met zo'n keuze zul je in België en Nederland nergens vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74118

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Deceuninck schreef : Als beginneling ben ik daar recent op bezoek geweest. Enorm dure bonsais gezien. Voor starters ben je al gauw een €120 kwijt.
Ik heb daar een 6 jaar oude pinus parviflora gekocht voor €40 die ze zelf gekweekt hebben. Om snel wat tips te vragen naar het verzorgen toe ben ik bijna letterlijk mijn neus afgebeten.

Nu, mooie bomen hebben ze zeker en mooie prijzen ook. Alleen staan er ook bomen die ik voor de helft van de prijs nog niet zou meenemen en de promo's zijn afdankertjes waar je geen deftige bonsai van kan maken en zitten letterlijk in een zak met aarde. Top ervaring om er eens rond te lopen maar ik koop alvast niet daar meer.


Niet mee eens!
Deze lariks was in de promo en heb ik toch best wat leuks van gemaakt:

www.bonsaiempire.nl/forum/boom-besprekin...-lariks?limitstart=0

Tuurlijk zijn sommige dingen wat over geprijst maar merendeels is gewoon goed geprijsd naar waarde, het zien van de potentie van het aangeboden materiaal is iets wat zeker voor beginnende hobbyisten moeilijk is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren