Onderwerp:

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13728

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
Heeft er hier soms iemand ervaring met de site van bonsai cafe??
Ik ben daar nu zo al een tijdje de topics aan het lezen en (het kan door mij komen) maar ik vind dat die mensen (en bonsai pro's) daar echt zo een bepaalde arrogantie en grofheid over zich hebben tegenover mensen die geen "top" bonsai hebben.....
Ik was een van plan om lessen te gaan volgen maar als de mensen in belgie hier zo een mentaliteit op na houden is men zin eigenlijk al voorbij om dit te doen en zoek ik het wel zelf uit voorlopig want dit haalt echt wel de fun uit de hobby als ze zo doen tegen elkaar...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, Jeffrey van de pol, kittyvlekkie
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13729

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
oeps, verkeerde knop over die thank you.

maar dat klopt inderdaad, maar dat betekent niet dat mensen uit belgië daarom ook onaardig zijn, ook is het internet en doet niemand iets terug wanneer je onaardig doet en in het echte leven zijn mensen veel aardiger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13730

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
Maar dat is het net,al die mensen kennen elkaar blijkbaar wel van op de cursus en als je dan geen top bonsai hebt (volgens hen) dan hoor je er blijkbaar niet echt bij,maar ja...je moet natuurlijk ergens beginnen en ook niet iedereen heeft even veel geld om er aan uit te geven natuurlijk he kitty!
Het belangrijkste is toch dat je er zelf plezier van hebt en niet dat een het een wedstrijd moet worden he...
Heeft er trouwens ook iemand ervaring met de bonsai vereniging in Kerkrade??
Deze ligt het dichtste bij mij thuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, kittyvlekkie
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13733

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Ik dwaal ook al een tijdje rond op dat forum en heb daar toch best wel wat geleerd op bonsai gebied. Maar wat ik daar ook geleerd heb is hoe vooral belgische bonsai toppers, altans dat vinden ze al heel snel van zichzelf, met beginners denken te moeten omgaan, en in het bijzonder met Nederlanders want daar hebben ze weinig mee. Het is niet mijn eigen ervaring maar uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat je bij die mensen alleen vriendelijkheid zal ontvangen zolang ze wat aan je kunnen verdienen.
Laast bewerkt: Post by Dicky.
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13734

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
Ik zeg niet dat je er niets kan leren,en ik zeg zeker niet dat ze geen mooie bomen hebben,integendeel zelfs.
Maar zoals je zegt,als beginner ben je daar niet echt welkom want ze willen hun "standing" blijkbaar hoog houden...
Btw,ik ben zelf ook een belg hoor,maar dat wil niet zeggen dat je iemand anders(nederlanders) dan anders moet behandelen vind ik
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13736

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
ik denk dat je ongetwijfeld 1 les mag proberen voordat je lid wordt en dan kan je zien of ze echt zo zijn als je denkt. Hier in apeldoorn zijn het vooral oudere mensen(ik ben 15 en ben 32 jaar jonger dan het jongste lid daar.) en ze zijn allemaal heel aardig en staan allemaal open voor suggestie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13739

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

kittyvlekkie schreef : ...Hier in apeldoorn zijn het vooral oudere mensen(ik ben 15 en ben 32 jaar jonger dan het jongste lid daar.)


Arnauld (van je vereniging) is toch nog geen 47 jaar???
en Rein volgens mij ook nog niet.
Ze zijn idd wel wat ouder ja.

het is juist heeel mooi dat je zo jong met bonsai begint.
als je in de 50/60 bent, dan ga je niet meer vanuit zaad opkweken, duurt ongeveer 15-20 jaar voordat je aan een zaailing kunt werken, dus wat zoiets betreft is je jonge leeftijd een enorm voordeel !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13740

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

Arnauld (van je vereniging) is toch nog geen 47 jaar???
en Rein volgens mij ook nog niet.
Ze zijn idd wel wat ouder ja.


oeps, dan heb ik het verkeerd gehoord :lol:

dat werd mij tijdens 40 jarige viering van bonsai vereniging nederland en tijdens de eerste les ook tegen mij verteld.

trouwens of die zaadlingen, wat voor plant zou je aan mij aanraden om te gaan groeien?
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13746

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

kittyvlekkie schreef : trouwens of die zaadlingen, wat voor plant zou je aan mij aanraden om te gaan groeien?


eentje die jezelf mooi vind of mooi lijkt.
hangt van persoonlijke keus en smaak af...
naaldboom, of conifeer, of bladverliezend, of bloeiend etc etc..
dat kan ik (noch een ander) voor jou beoordelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie
Discussie gesloten.

Bonsai Cafe 11 jaren 5 maanden geleden #13755

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

mighty mouse schreef : Ik zeg niet dat je er niets kan leren,en ik zeg zeker niet dat ze geen mooie bomen hebben,integendeel zelfs.
Maar zoals je zegt,als beginner ben je daar niet echt welkom want ze willen hun "standing" blijkbaar hoog houden...
Btw,ik ben zelf ook een belg hoor,maar dat wil niet zeggen dat je iemand anders(nederlanders) dan anders moet behandelen vind ik


Michty begrijp me niet verkeerd hoor ik gaf alleen mijn ervaring door waar jij om vroeg. Waar ik hier op doel zijn die mannekes met een veel te grote ego die je als beginner niet zien staan en waarvan je niets te verwachten hebt zonder flink te betalen. Ongetwijfeld zullen er ook in België leermeesters te vinden zijn die zich niet van een te groot ego bedienen. En dit probleem doet zich niet alleen in België voor hoor ook in Nederland hebben we zo'n groepje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mighty mouse
Laast bewerkt: Post by Dicky.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts