Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Ficus 1 week 4 dagen geleden #93231

• Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 19
Oke dan heb ik weer wat bijgeleerd :silly:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus 1 week 4 dagen geleden #93232

• Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 86

leatherback schreef :

Jason schreef : Ik kan fout zijn want ik ben maar een beginner, maar waarom wil je dat het takje worteld ?
Het is toch de bedoeling day het takje voeding krijgt van de stam en zo met elkaar vergroeid? Of heb ik het volledig mis ?

Tot die tijd moet de tak wel in leven blijven :)

Dat was ook mijn redenatie.

Ficus 1 week 3 dagen geleden #93240

• JosvanE
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Interessant en leerzaam wat je allemaal onderneemt. Dit blijf ik graag volgen! OVerigens willen Ficussen best goed backbudden volgens mij. Ik heb ook flink wat kale takken op mijn ficus, maar sinds een aantal weken heb ik flink groeilicht op de plant staan en sproei ik dagelijks. Ondertussen zie ik, zonder de uiteinden te snoeien, nu al knopvorming op de kale takken ontstaan.

Ficus 1 week 3 dagen geleden #93241

• Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 86
Bij mij staat hij gewoon voor het raam. Maar sinds hij terug binnen staat, krijgt hij meer backbudding dan hij deze zomer doet.
Ik heb hem in het voorjaar 2020 kort systematisch kort gezet, telkens met het laten staan van nog wat loof. En na backbudden, kon ik dan nog een stukje lager gaan. Alleen deze stam lijkt niet aan backbudding te willen doen.
En ik zou hem toch graag ook op de definitieve hoogte willen brengen.
Als ik nog langer wacht, zal er uiteindelijk wel een knop komen waar ik hem wil, maar ik vind dit toch ook een leuk experimentje. Mislukt het, dan kan ik nog steeds verder afwachten hé...

Inloggen Registreren