Onderwerp:

'Wie ben jij' 10 jaren 8 maanden geleden #23967

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

leatherback schreef :

Auk schreef : Waarschijnlijk kun je ons ook het een en ander leren :)


Heb niet de ervaring dat er hier erg geluisterd wordt naar mensen met opleidingen in het vakgebied..


Hoezo niet Jelle heb je dat dan mee gemaakt of zo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24481

  • BeeBo4ever
  • BeeBo4ever's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Bij deze wil ik mezelf ook even voorstellen: ik ben Anja, vanuit Diest (België) en ben een complete leek in Bonsaï.
Ik hoop dit nu te veranderen.

Het idee is gekomen omdat ik jarenlang reptielen gehouden heb, in ons huis had ik een groot terra gebouwd (met nepplanten, want anders eten ze die op) van 4meter breed, 2 meter hoog en 1,5 meter diep, voor een leguaan.
Ik had hier ook een kleine vijver met waterval in gebouwd.
Mijn leguaan is nu meer dan een jaar geleden overleden aan nierfalen en ik wist niet goed wat ik met het terra moest doen, mits het ook in het interieur is ingebouwd.

Ik heb 3 jaar geleden bij de intrek van onze nieuwe woning een Bonsaï Ficus Ginseng gekocht (denk ik toch) van ongeveer 80cm voor in onze badkamer.
Ik heb absoluut geen groene vingers, maar deze boom is er toch in geslaagd flink te groeien.

Dit gaf mij motivatie om er mij verder in te verdiepen. ;)

Ik ben nu van plan mijn terra een beetje te verbouwen en er een soort Japanse binnentuin van te maken, met Bonsaï boompjes.

ik hoop hier het één en ander op te steken zodat mijn boompjes het mogen overleven. :unsure:

Hier een foto van hoe het terra was:



En hier een foto van mijn boompje dat ik 3 jaar geleden gekocht heb en hoe het geplaatst is in de badkamer:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24485

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Welkom,

Dat lijkt mij wel een leuk project.

groet ruben
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BeeBo4ever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24489

  • Garene
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag iedereen,
'k Heb al een paar vragen gepost en vind pas nu de presentatie topic want de site is enorm groot. Zodus.
Ik woon in Vlaams Brabant (België) en bijna 15 jaar in het kweken van vleesetende planten. Door een kunstheup kan ik niet meer met gieters en emmers water sleuren en moet absoluut mijn collectie de deur uit werken.
Twee verwarmde serres en een tunnel huizen de hele collectie en een collectie orchideeën.
Zoals iedereen heb ik in het verleden al vele bonsais naar de plantenhemel geholpen wegens onkunde maar deze keer heb ik de tijd en de wil om de planten in leven te houden en te doen wat moet.
Intussen heb ik al wat materiaal bijeen, vooral stekken die nu moeten aandikken zoals Cotoneaster, Wisteria, Berk, Magnolia grandiflora (uit zaad), een Pinea (uit zaad), Hibiscus, Acer palmatum. 'k Heb een bonsai Larix en .... een Ficus ginseng :blush: . Een Delosperma napiforme gewonnen uit zaad, heb ik in mijn onwetendheid over 10 jaar gevormd.
En om mezelf te plezieren en ben van plan in de toekomst mezelf regelmatig een bonsai boomke cadeau te doen.
Er blijft nog véél te doen nl zo veel mogelijk info inwinnen om goed op te starten enne ... vergeef me mijn domme vragen :whistle:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24944

  • RickD87
  • RickD87's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 115
  • Ontvangen bedankjes 21
Hey allemaal,

Als beginner zal ik mij ook ff voorstellen:

Mijn naam is Rick, 26jaar, van beroep beveiliger en wonend met vrouw in Groningen.

Na een aankoop bij Tuin, een Chinese Iep, ben ik mij de afgelopen weken meer gaan verdiepen in het bonsai gebeuren en heb natuurlijk wat aankopen gedaan, oa een oudere Chinese Iep en een buxus.
Tevens heb ik als stuik een Taxus gekocht welke ik stevig heb geknipt en hoop volgend jaar hier mee verder te gaan.

Naaste deze nieuwe hobby houd ik mij bezig met het houden en kweken van Tropische vogels (kleinschallig), ben ik een echte Trekkie en ben ik veel op de sportschool te vinden voor fitness/powerlifting/MMA.

Ik hoop hier veel te mogen leren.

Gr,
Rick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24951

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19
hallo ,mijn naam is ad uit brabant,ben enkele jaren bezig met deze mooie hobby.ben op bonsai empire terecht gekomen door cindy(aub privebericht).na dit topic gelezen ,vele bekende namen voorbij zien komen.hier een van mijn boompjes mvg ad.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24963

  • Jacob
  • Jacob's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 4
hoi allemaal,
ik ben Jacob, kom uit de buurt van Rotterdam, ben 62 jaar en doe z'on 28 jaar aan bonsai en ben al lid van de NBV voordat die opgedeeld werd in verschillende verenigingen. Toen ik begon was het een moeilijke tijd omdat er geen internet of andere sociale media waren om kennis op te doen.
Je leef dan in je eigen bonsaiwereldje er daar wordt je niet veel beter van.
Gelukkig kwam ik na enige tijd in aanraking met iemand die het adres van de NBV wist. Enkele jaren daarna kwam ik via iemand van de club in aanraking met een leerling van Marc Noelanders die toen pas uit Japan was. Ik kom nu al zo'n 20 jaar minimaal 3x per jaar bij Marc om aan bomen te werken. Helaas werd in 2010 bij mij kanker geconstateerd en dat heeft, mede door de strenge winter van toen, enkele van mijn bomen gekost, ik kon er toen zelf niet voor zorgen.
Na anderhalf jaar herstellen heb ik de hobby weer opgepakt met hetzelfde enthousiasme als voor mijn ziekte.
Ik ben dit jaar weer, ondanks wat lichamelijke beperkingen, naar de workshop van Marc geweest en op 16 november gaat ik, samen met een bonaivriend, weer.
Mijn interesse voor bonsai is breed maar het meest heb ik met conifeerachtigen bv juniperus, lariks pinus en taxus.
Verder nog azalea's maar niet voor de bloemen maar voor de vorm en de wortelaanzet die vaak heel mooi zijn.
Regelmatig selecteer ik een paar bomen om naar een tentoonstelling te gaan. Dat is heel belangrijk omdat je dan ook de mening van andere hoort, de zg opbouwende kritiek.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24964

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19
hoy jacob,ik heb met veel bewondering uw bericht gelezen.respect en het beste voor de toekomst voor u en voor uw bomen.mvg adje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 7 maanden geleden #24965

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo Jacob en welkom op het forum! :)

Ik heb u wel eens op evenementen rond zien lopen, ook bij de NBV 40 jaar vorig jaar. Ik stond toen te helpen bij Teunis Jan zijn stand.

Leuk verhaal om te lezen, het is inderdaad nu een stuk makkelijker om informatie te vergaren over de hobby!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 10 jaren 4 maanden geleden #27448

  • Ivo83
  • Ivo83's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 15
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,

Een aantal maanden ben ik op het forum aan het rondneuzen. Hierbij wil ik me graag even kort voorstellen.

Mijn naam is Ivo (30 jaar) en nieuw in de bonsaiwereld. Ik woon mijn hele leven al in Twente. Sinds september van dit jaar ben ik lid van BVO te Oldenzaal.

Hoewel ik al vele jaren gefascineerd ben door bonsai, is het niet verder gekomen dan het lezen van boeken hierover (tot september dus). Inmiddels heb ik wat planten (nog te vormen) bij tuincentra gekocht en kon er ook twee afgelopen maandag bij de verenigingsveiling bemachtigen (waarvan een haagbeuk met een mooie stam, voor zover ik kan zien althans).

Er valt voor mij nog veel te leren. Ik hoop door vragen, kijken, lezen, doen en proberen mijn weg te vinden...

Groeten Ivo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts