Onderwerp:

'Wie ben jij' 9 jaren 1 week geleden #38486

  • parvifolia
  • parvifolia's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 128
  • Ontvangen bedankjes 26
Hallo Jasper,


Welkom of het forum.

Groeten Jos.

[We zien elkaar binnenkort wel weer.] :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 9 jaren 1 week geleden #38501

  • JaspervanDuuren
  • JaspervanDuuren's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 4
Thanx Jos,

Volgende maand mogen we weer! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: parvifolia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 8 jaren 6 maanden geleden #42482

  • Johmir
  • Johmir's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo allemaal,
Ik stel me even voor als nieuw forumlid. Ik ben Johan en 47 jaar. Al sinds een jaar of 20 ben ik geinteresseerd in bonsai, ooit begonnen met het kopen van een klein boompje voor in huis. Van een boompje in huis ben ik vrij snel overgestapt naar de buitenbonsai. Ik heb zo wat dingen geprobeerd, o.a. een bos van beuken, een larix en chinese iep. Door de jaren heen heb ik sommige weer weggedaan en nu heb ik nog 4 boompjes staan. Dit zijn een juniperus, een esdoorn, nog een gewone esdoorn en een bos van vuurdoorn.
Op dit forum hoop ik nog meer ervaring te kunnen opdoen en ook te kunnen delen.
Groet,
Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 5 jaren 2 dagen geleden #79958

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Zullen we dit draadje weer een nieuw leven inblazen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 5 jaren 1 dag geleden #79961

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Goed idee.
Leuk om te weten wie van waar is en wat een mens doet in het leven.

Ik ben dus Tom Haest, 37 jaar.
Woon in Handzame, een deelgemeente van Kortemark, dicht bij diksmuide.
Ik werk als timmerman/ reserve busschauffeur in scholengroep westhoek.
Ik moet dus in ongeveer 20 scholen zaken herstellen die een ander kapot maakt of herstellingen door slecht onderhoud, ouderdom, inbraak, ...

Ondertussen ben ik ongeveer 3jaar en een half met bomen/ bonsai bezig.
Ik heb de lat voor mezelf hoog gelegd, wat ik altijd doe eigenlijk.
Mijn bonsai tocht is begonnen bij bonsai vereniging De leie, daar is de verslaving begonnen. :woohoo:
Sedert deze zomer heb ik het gelukt dat ik zoveel als ik kan bij Danny use mag gaan helpen.
Zo heb ik de kans om aan echt mooie bomen te werken en ook te leren hoe je van een struik/ startplant een boom vormt en opbouwt naar bonsai.
Het leuke eraan is ook dat je soorten leert kennen die je zelf niet hebt en leert ermee om te gaan.

Andere hobby's buiten gaan lopen heb ik eigenlijk niet meer, al mijn tijd gaat naar de bomen of naar dingen die ermee te maken hebben zoals de jitta's en tafeltjes maken of het inrichten van mijn tuin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, Adorian88, Julian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 5 jaren 19 uren geleden #79990

  • SchoenmakersChristian
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 36
Laat ik ook maar mee doen dan.

Ik ben Christian, 27 jaar en geboren en getogen in Tilburg.

Ik werk als warehouse administrative operator bij een van de grootste transporteurs van europa.

Mijn hobby’s zijn bonsai en schieten.
Met bonsai ben ik 2 jaar geleden in aanraking gekomen door een plantje van vakantieveilingen.
Onwetend als ik was dat plantje een mooi plekje in de zon gegeven waarna het binnen enkele weken dood was. Dat kleine potje droogde sneller uit dan verwacht.

Na wat zoekwerk op internet ben ik op dit forum terecht gekomen en wat meer kennis opgedaan. Intussen is de verzameling uitgebreid naar ongeveer 20 planten/bomen.
Ze zijn allemaal nog in opbouw fase.

Helaas door mijn werk in 3 ploegen en weekenden is het onmogelijk om mij aan te sluiten bij een vereniging omdat de dagen vaak kruisen met mijn werktijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 5 jaren 12 uren geleden #79996

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
ok! nu mijn beurt dan! Ik ben Marco Buijsman, 47 jaar en woon in Voorhout, een dorpje vlakbij Leiden. Sinds eind 2017. Tot eind 2017 was ik werkzaam in de Grafische wereld, Daarna ben ik totaal wat anders gaan doen: ik ben zelfstandige geworden en doe allerlei dingen met mijn handen: van timmerwerk tot hovenierswerk, van schilderen tot vloeren leggen, etc etc.
In 1987, ik was 16, was ik op de Westfriese Flora waar dat jaar het thema Japan was. Er stond ook een aantal bonsai tentoongesteld, waaronder een prachtige Japanse Esdoorn, kan mij nog herinneren. Dat was voor mij het moment dat ik voor het eerst 'gepakt' werd door bonsai. Ik heb toendertijd, waarschijnlijk net als de meeste hier, van alles wat maar enigszins een verhout stammetje had, in potjes gezet, en op mijn kamer geplaatst. Uiteraard ging alles dood...
Tsja, als jongen van rond die leeftijd was het natuurlijk niet erg stoer om bezig te zijn met plantjes en op die leeftijd beginnen er toch echt wel andere prioriteiten op te komen. Het bonsaiverhaal werd voorlopig in de ijskast gezet....
Totdat ik in 1994 het huis uitging en een eigen plek kreeg. Het virus laaide daarna weer op en eerste 'bonsai' was een Vlier zaailing, die ik nog steeds heb…
Het Internet was er nog niet, dus daarom ik kocht ik alle boeken over bonsai die ik maar kon vinden bij de verschillende boekhandels. Ik verslond ze van A tot Z.
In 1995 kocht ik mijn eerste mallsai, een Chinese Iep. Ik bleef veel lezen over bonsai en in die periode kocht ik nog 3 andere Chinese Iepen. Ook deze 4 komen heb ik nog steeds.
Het bonsaiblad (het huidige BonsaiFocus) bestond inmiddels en elke 2 maanden kocht ik deze braaf om zoveel mogelijk te weten te komen over bonsai.
in 2000 verhuisde ik naar Heerhugowaard en in Alkmaar, naast Heerhugowaard, woonde Mariline Limbertie, waarbij in wat lessen heb gevolgd. Maar verder heb ik mezelf alles aangeleerd door te lezen. Ik heb Ups en Downs gekend waarbij ik alleen echt het hoogstnoodzakelijke deed aan mijn bonsai. Er zijn ook jaren geen bomen bijgekomen. Totdat ik verhuisde naar de regio waar ik nu woon. Het virus laaide weer volledig op en een aantal bomen kwam erbij. Een paar jaar geleden kwam er hier op dit forum de oproep van Yannick Kiggen over dat hij de Manuel Germade Bonsaischool wilde starten, in België. Nogal ver weg vond ik dat, maar toch de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld om mee te willen doen. En waarachtig: ik werd uitgekozen!
Ik kreeg weer een nieuwe woning, met meer ruimte in de tuin. Dit resulteerde in, natuurlijk, meer bomen!
Deze laatste paar jaar is er ook wat exclusief prebonsaimateriaal in mijn tuin terechtgekomen. Ik zou ook geen bonsai willen aanschaffen die al uitgevormd zijn. Dan mis je juist de essentie van het creeëren van bonsai: De enige kunstuiting, die werkt met levend materiaal. Botanische kennis, creativiteit, geduld en esthetica zijn nodig om tot een goed uiteinde te komen. Of eigenlijk geen uiteinde, want er wordt gewerkt met levend materiaal, dus de bomen blijven zich ontwikkelen en dus ingrepen blijven noodzakelijk. En dat vind ik nou juist zo leuk aan bonsai!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 4 jaren 10 maanden geleden #81211

  • Julian
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi!

Ik ben net aangemeld, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Julian, 36 jaar jong. Onlangs ben ik verhuisd van een appartement naar een echt huis met tuin. Een tuin schept ruimte voor een nieuwe hobby en ben geïnteresseerd geraakt in Japanse tuinen, sinds ik in Japan ben geweest. Nu is een hele tuin aanleggen wel een beetje te veel van het goede, dus leek bonsai mij een leuk alternatief. Nadat ik een Carmona had gekregen, kwam ik er al snel achter dat dit niet de makkelijkste boom is voor een beginner, dus ik ben informatie gaan zoeken hoe je deze boom het beste kan onderhouden..... en ja dan gaat het los. Je ziet zoveel moois en wilt er meer over weten. Dt werden dus slapeloze nachten door het lezen en filmpjes kijken. Na een maand ben ik wat spullen gaan bestellen en kon ik kennis maken met een geweldige shop: Bonsai Shop.

Qua bonsai ben ik nog echt nat achter me oren, maar ik hoop veel meer kennis op te gaan doen. Van een andere hobby weet ik hoe ver men kan gaan, mar dat is juist het mooie van een hobby en hoop dat ook te mogen meemaken met bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 4 jaren 10 maanden geleden #81212

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Welkom en succes.

Als tip kan ik je geven, al naar gelang hoever je wilt gaan of waar je woont om ofwel naar een vereniging te gaan zoeken of iemand die les of workshops geeft die al wat pluimen op zijn hoed heeft.
Bij de laatste kun je het rapst leren en kom je rapper tot een goed resultaat met je bomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Julian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 4 jaren 10 maanden geleden #81216

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Luc,

54 jaar, in een vorig leven spoedgevallenverpleger/diensthoofd. Nu al 15 jaar huisman.
Altijd al een "interesse " gehad in bonsai, nu sedert 4 jaar flink de microbe te pakken. Heb er een 20 tal staan, vooral pre-bonsai.Ik evolueer eigenlijk zoals mijn pre-bonsai nu: de stammen en de nebari begint de goede weg op te gaan, nu dus focussen en bijleren over primaire en secundaire takken...
Andere hobbys: jujutsu (lesgever kinderen, zelf aan het studeren voor mijn 2de dan) ,via mijn leraar gestart met bonsai, en lopen. Heb voorlopig ook geen tijd om me in te schrijven in een club maar hoop dat toch ooit te kunnen doen; ik leer nu vooral via forums en youtube etc. Heb wel groene vingers dankzij reeds 30 jaar moestuin, en de gecombineerde "wijsheid" van mijn vader en opa.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts