Onderwerp:

'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6493

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
In navolging van Davids initiatief om elkaars bomen voor te stellen, waar ik er achter kwam dat mijn post eigenlijk een beetje uitliep op een 'wie ben ik' post, dacht ik: Waarom niet een draadje openen waarin iedereen zich kan voorstellen. Dan hebben we die info voor wie wil bij elkaar staan.

Ik zal met mezelf beginnen. Ik ben Jelle. Bouwjaar 1976 en woonachtig in Duitsland. Mijn werkdagen vul ik op een universiteit, waar ik verantwoordelijk ben voor alle internationale activiteiten van een van de faculteiten en mede bedenk welke kant de universiteit op zou moeten, in letterlijke en figuurlijk zin. Hiervoor zit ik dan ook regelmatig in het buitenland; Dit betekent helaas dat ik ook tijdens cruciale momenten afwezig kan zijn voor mijn werk. Niet ideaal dus.

Ik heb in Wageningen gestudeerd, waar ik uiteindelijk gekozen heb voor de richting tropische ecologie. Na wat omzwervingen ben ik aan een promotietraject begonnen waarin ik routines ontwikkeld heb om vanuit satellieten de fysiologie van planten te meten. Onderdeel hiervan was het opkweken van verschillende afrikaanse boomsoorten in kassen in Nederland, als mede het uitvinden van standplaatsfactoren die interne fysiologie van bomen in Afrika bepalen. Dit leidde tot aanstellingen bij een universiteit in Australie, om voor het ministerie van Landbouw in Australie te werken aan ontwikkeling van droogte resistente granen. Hierna heb ik in Engeland gewerkt aan modellen die dierverspreiding in Afrika verklaren, wederom op basis van plantenfysiologische beginselen.

Nu ben ik getrouwd, woon met mijn vrouw in een oude boerderij, met een leuke tuin. Nu het huis min of meer gerestaureerd is, en de tuin redelijk op orde vind ik meer en meer tijd om aan bomen te knutselen. Mijn uitdaging in Bonsai ligt vooral aan de artistieke kant; Hoe kom je van een zaailing tot een oud uitziende Bonsai. Hoe ik planten in leven hou en tot groei aanzet ed. is al zeer lang geen uitdaging meer. Logischerwijze zijn mijn bomen allemaal lange termijn planningen. Om me toch bezig te houden, en technieken zoals bedraden beter in de vingers te hebben als het er toe doet, oefen ik op kwekerij materiaal.

Als ik niet in de tuin ben (Sinds ik me kan herinneren zijn tuinieren en planten kweken al mijn uitlaatklep; Zelfs tijdens mijn studie had ik al een groententuin van 300 m2 waar ik het hele studentenhuis van eten voorzag) zit ik achter de computer, waar ik onder andere een tuin website heb staan, www.tuinhoekje.nl , en ook een recepten website, www.cookseasonal.com . Deze laatste moet echter opnieuw gebouwd worden, waar ik de tijd maar niet voor vrij weet te maken.

De meeste aankweek staat in mijn groententuin. Dit om te voorkomen dat ovreal in onze tuin opkweek komt te staan en we opeens een kwekerij hebben in plaats van een achtertuin. Wel staan er tussen diverse struiken wat jonge planten, maar die blijven dan meteen 2-4 jaar staan.



Onze tuin

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6494

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Ai ookal weer een leuke topic.

Na goed, ik ben Karsten Blok 15 jaar woon in Leiden en doe 3 VWO. Mijn leven vervul ik vooral met heerlijk puberen en met vrienden chillen, gamen en school natuurlijk :silly: Verder ben ik sins ik me kan herinneren al geïntereseert geweest in dieren en planten, zn beetje als enige van mijn familie ( gelukkig krijg ik wel veel steun van ze in deze hobby ;) ) Ik ben nu voor school ook bezig met Profiel keuze en richtingen en denk zo dat het wageningen gaat worden later. Heb nog alle keuzes en heel leven voor me :cheer:

Ik ben nu zo'n kleine 2 jaar bezig met bonsai, heb vooral veel eigen planten uit de natuur en zaailingen das toch het mooiste om een plant met je te laten mee groeien via jouw eigen steil, fouten en inzichten. Jammer genoeg heb ik geen tuin (wel een zeer ruime balkon), sins de verhuizing woon ik nu in twee flaten... Maar over 3 jaar ook een huis in Den Haag met hopelijk een mooie grote tuin voor me plantjes.

Kort om, leven gaat heerlijk en heb nog genoeg te leren qua styling van bonsai :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6497

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55
Lijkt me leuk om elkaar op deze manier wat beter te leren kennen.

Ok, ik ben Kevin, een dertiger uit Aalst, Belgie.
Van oplleiding ben ik kok. Daarvoor ooit nog begonnen aan tuinbouwschool, maar dan plots een totaal andere richting in geslaan om kok te worden. Ik ben al van kindsaf niet uit de tuin weg te slaan.
Bomen in pot kwam je overal tegen bij ons :) .

Mijn eerste vorm van bonsai liefde begon in 2004. Daarna heb ik een tijdje in Australie gezeten en mijn bomen thuis achtergelaten.
Daarna volgt het verhaal van samenwonen met de vriendin, Iets daarna huis kopen en verbouwen, 2 kindjes,.....
Nu de het huis en tuin eindelijk (bijna) af zijn terug tijd om de hobby op te pikken.
Voorts ben ik nog bezig aan een cursus chocolatier en imker.
Ik hoop tegen april mijn eerste bijenkasten te hebben...

Zo dat zal het zo wat zijn.

Groetjes Kevin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6504

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Mijn naam is David Snoeij en ik kom uit het mooie Twente. Zeker vanwege de natuur is mijn keuze voor Twente heel bewust geweest. Geboren in Amsterdam voor studie in Utrecht gewoon.
Inmiddels ben ik bijna 37 jaar, vader en stiefvader van 4 kinderen, getrouwd, gescheiden en opnieuw met n ander getrouwd.
Mijn geld verdien ik in het voortgezet onderwijs waar ik het combinatievak Natuurverkenning geef. Dit bestaat uit natuurkunde, scheikunde, maar vooral veel biologie.
(Zo heb ik dus ooit mijn eigen yinvloeistof gemaakt ;))
Mijn bonsaivirus is binnengekomen toen ik herstellende was van een blindedarm operatie. Dat was in 2000. Het is nooit meer weggegaan.....
Het liefst werk ik met materiaal dat ik voor n prikkie in een tuincentrum of kwekerij kan vinden. Om daar iets moois van de maken vind ik een uitdaging. Jammer genoeg lukt het me niet om alles te krijgen zoals ik dat het liefst heb. Dat heb je met een groot gezin en een drukke baan. :)
Daarnaast ben ik momenteel japans aan het leren en hou ik me bezig met Sumi-e.
En gitaar spelen en drummen en pepertjes kweken en zwemmen met mn kinderen en wil ik weer gaan hardlopen enz enz enz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6508

  • PatrickVanHoogstraten
  • PatrickVanHoogstraten's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 180
  • Ontvangen bedankjes 18
dan zal ik me eigen ook voorstellen.

ik ben patrick van hoogstraten en kom uit roosendaal (noor-brabant)
inmiddels al 37 jaar en sinds enkele weken weer stapel verliefd op een lieve vrouw. helaas geen kinderen want die tijd is voorbij gegaan.

ik verdien de kost als meewerkend voorman bij een groothandel voor bouw en industrie met name deurbeslag en bouw benodigheden. zoals schroeven,kitten,machines en dergelijke.
geen 9-5 baan maar altijd wel tijd voor mijn bonsai's.

ik heb er momenteel 33 stuks staan, van niks tot bonsai.
waarbij ik zowel de bonsai techniek als mijn eigen style in breng.
zodat de bonsai's mijn eigen style krijgt en zo heel erg mooi vind.
ik ben in 1999 begonnen met bonsai's en de hobby is nooit meer weggegaan omdat ik daar in me uit kan leven en rust in kan vinden.

ik heb alles een beetje eigenhandig geleerd doormiddel van boeken en deze forum. omdat clubs bezoeken en dergelijke voor mij toch onmogelijk is, dit ivm drukke baan en geen mogelijkheid heb om met bomen te gaan reizen. natuurlijk ook andere hobby's vragen aandacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6520

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Hey,

Ik ben Tom Schreurs, 20 jaar en woon in Dilsen-Stokkem in België. Op dit moment ben ik bezig met de studie 3D Artist, voor games, films ,reclame, architectuur...

Ik ben begonnen met bonsai vorige zomer. Dus ik heb nog veel te leren:) Ik heb altijd intresse gehad in bonsai en ik zocht een nieuwe hobby wat niks met computers te maken had. Voor ontspanning.
Nu ben ik ook aan twijfelen als ik lessen zou gaan volgen in bonsai. Waaarschijnlijk wel, ik zal ook wel de jongste in de groep zijn:)Ik heb al veel bijgeleerd op deze forum. Dus alvast bedankt iedereen :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6525

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ik ben Youri van Pinxteren, ben 16 jaar oud en woon in Ulvenhout, vlakbij Breda. Ik ben geboren in Zierikzee, Zeeland, dus ik ben geen geboren brabander! Ik zit in de 5e klas van de middelbare school.

Ik ben met deze hobby in aanraking gekomen door kennissen van mijn ouders waar we regelmatig logeerden, zij hadden ongeveer 8 bonsai, al 20 jaar in hun bezit. Eigenlijk deden ze de hobby niet, want het werk zoals bedraden en verpotten deed een vriend van hun, die een bonsaikwekerij heeft en waar de meeste van hun bomen ook vandaan komen. Op mijn dertiende ben ik begonnen met wat boompjes uit het bos 'bonsai' van te maken, maar natuurlijk zonder enige kennis, dus dat mislukte.

Op 13 september, toen ik 14 werd, kreeg ik een 'bonsai' beter bekent onder de naam 'mallsai' van het tuincentrum voor mijn verjaardag; een Carmona. Ondanks dat ik nog helemaal niets van bonsai verzorgen afwist, is hij nog steeds na 2 jaar in leven!

ong. 2 maanden later met dit forum in aanraking gekomen terwijl ik zocht naar informatie. Ook mijn eerste boek aangeschaft.

Inmiddels is mijn collectie niet echt veel gegroeid, maar ik hoop dat ik in de toekomst meer materiaal kan aanschaffen. Wel is mijn collectie boeken gegroeid tot 9 boeken en natuurlijk het benodigde materiaal is aangeschaft.

En dat was het zo een beetje..Ohja ik ben nu al meer dan 1 jaar moderator van het forum, en ik ben zo blij om het forum zo te zien nu! Er is veel werk ingestopt om nieuwe leden te werven en natuurlijk dat ze ook blijven hangen! Ik vind het erg leuk dat het forum nu zo actief is en daarvoor wil ik iedereen bedanken, en natuurlijk Oscar die mij de kans heeft gegeven om moderator te worden en de facebook-pagina mee te beheren! :)

PS: Leuk topic Jelle! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Karsten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6536

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
hoi hoi ik ben giovanni ik woon in leiden ben 19 jaar nog wel teminsten vrijdag niet meer :P B) ik ben werkzaam in de horeca de keuken is altijd mijn droom en bezigheid geweest heb 1 jaar Roc horeca assistent/gastheer/gestvrouw gedaan helaas heb ik het 2e jaar niet mogen doen van de school nouja dan maar werken ik werk nou in een leuk klein restaurant/cafetaria achtig iets :P hoe ik met bonsai begonnen ben. ja dat is vrij simpel ik zag bij tuin centrum's vaak kleine boompjes staan dat vond ik best wel apart en mooi om te zien dus sinds een jaar geleden tijdens het shoppen met me ouders bij een tuincentrum bij de groothandel gedeelte waar hoveniers bedrijven bomen en planten kunnen kopen en bestellen dus ik was daar met me ouders en ik zag een mooie acer staan dus me vader had wat plantjes gekocht en me vader vroeg hoeveel voor die acer hij wil er een bonsai van maken dus die man zij weetje wat neem hem maar mee dus sinds dien ben ik me er veder in gaan verdiepen ik heb nu 2 acer palmatums staan 1tje zaterdag gekocht bij esveld mocht iemand dat kennen toevalig en ik heb 2 beukenhagen, een zachte berk en een carmona dat is het wel zo'n beetje voor nu gr van bonsai1.2/gio ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6543

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Hee nog een Leidenaar op het forum :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #6544

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
moooi :P ik woon in leiden merenwijk weet niet of je het kent maar denk het wel ik woon bij de havikshorst vlak bij de rodes als je nou lanks het water daar achter loopt en je kijkt een tuin in met een grote vijver met een japanse brug zwart/rood dan ben je bij mijn tuin :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts