Onderwerp:

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 uren geleden #7659

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hey Roy,

Leuk je hier tegen te komen.

Mij ken je dus ook van bonsai Overijssel. Nooit beseft dat je in Enschede woont. Tot maandag.

grt,

Jelle.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 3 uren geleden #7662

  • Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 121
  • Ontvangen bedankjes 26
Ha Jelle , zo kom je elkaar nog eens een keer tegen.
Ik ben alleen nog aan het worsten met de foto's op mijn pad, ik krijg ze er nog niet op.

Gr. Roy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 3 uren geleden #7664

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ipad is dan wat dat soort dingen betreft oo waardeloos. Heb zelf ook nog geen goede manier, anders had ik wel wat foto's er op gezet en een avond mee genomen om te laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 3 uren geleden #7666

  • Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 121
  • Ontvangen bedankjes 26
Foto's zijn wel mooi ,maar ik kom er nog wel achter hoe je dit moet bewerken.
Ik zal de i-pad wel mee nemen de volgende keer naar de vereniging dan kun je de bomen tenminste zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 uur geleden #7676

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
foto plaatsen via i pad sucks foto lang ingedrukt houden dan zie je kopieer staan op het vakje bijlage drukken en plak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 11 maanden geleden #7949

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13
Hallo allemaal,

ik ben, zoals je wellicht al verwachtte, Eelco; 26 jaar. Ik ben momenteel mijn afstudeerscriptie aan het schrijven aan de RuG in Groningen voor mijn master psychologie. Daarnaast werk ik een jaar of 6 met een zwaar autistisch en meervoudig gehandicapt jongetje van 13.

Met de meesten van jullie heb ik al een aantal woorden gewisseld in de verschillende topics en ik moet zeggen dat ik het een fantastisch medium vind. Ik ben (nog) geen lid van een bonsaiclub en dan is dit wel een hele mooie manier om mijn enthousiasme te delen. Het bonsaivirus heeft mij een jaar of 3 geleden gegrepen. Mijn eerste mallsai heeft het snel begeven door de meest waardeloze grond die je kunt bedenken (zo weet ik nu...). Vervolgens heb ik mij meer verdiept in bonsai door vooral heel veel te lezen en heb ik een starterspakketje gekocht met een juniperus. Daarnaast ben ik door mijn beperkte budget genoodzaakt om naar de goedkopere opties in kwekerijen te kijken. Ook heb ik vorig jaar een aantal lariksen gezaaid en probeer ik door marcotteren en stekken mijn eigen materiaal op te kweken. Mooie meevaller was dat ik een mooie oude acer campestre won op de Bonsai van het Noorden show, waardoor ik toch te modelijkheid heb om met wat ouder materiaal te werken.

Kortom: aangenaam kennis te maken en tot in de andere topics!

Groeten, Eelco

ps. Goed idee voor dit topic trouwens, zo krijg je een beetje een beeld bij iedereen met wie je communiceert :D.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 11 maanden geleden #7952

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Hé mensen,

ik ben René Westerhof, 33 jaar en woonachtig in Leeuwarden. In het dagelijks leven werk ik (helaas partime) met tieners en jongvolwassenen met een autistische stoornis. Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk voor een welzijnsorganisatie als coach voor mensen van buitenlandse komaf die een MBO beroepsopleiding in de zorg volgen. Ook tof werk.

Ik ben sinds 2 jaar met planten en bonsai in de weer. Net zoals velen die net beginnen is mijn kennis nog steeds redelijk sumier te noemen. Ik heb mijn Serissa Foetida nu iets langer dan een jaar waarbij hij de laatste winter niet heel denderend doorgekomen is.
Dit is tevens mijn enige bonsai, ik zie een boel moois voorbij komen maar heb me tot nu toe nog in kunnen houden. (Ja, het gaat nog steeds over planten :P )
Wel ben ik begonnen om wat jong (verzameld) plantmateriaal op te kweken en van daaruit tot bonsai te proberen te creëren. Ik heb een paar malus-plantjes staan en nog wat klein grut. Binnen heb ik nog een paar ficusjes die ook ooit tot iets moeten worden.
En nu ga ik beginnen aan iets groters met een paar juniperussen van een paar jaar oud die ik mag uitgraven uit de tuin van een vriend van me.

That about says it, i guess :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 11 maanden geleden #7987

  • Tolstreb
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
Dan zal ik mij ook even voorstellen.
Ik ben Bert Slot, 46 jaar en ook woonachtig in Twente, in Westerhaar-Vriezenveensewijk.
Sinds twee jaar zelfstandig ondernemer.

De bonsaimanie bezit ik al jaren en na talloze malen gebrobeerd te hebben bonsai te maken van gevonden materiaal ben ik vorig jaar echt overstag gegaan nadat ik een hele partij dode en half dode boompjes heb kunnen kopen. Inmiddels zijn er nog twee van over die het mooi doen.
Overal waar ik kom zie potentieel bonsaimateriaal en bezit op dit moment 13 boompjes waarvan sommigen al een klein beetje bonsai mogen worden genoemd.

Verder ben ik een leek op bonsaigebied maar een even zo grote liefhebber.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tolstreb.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 11 maanden geleden #8384

  • fearless
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 138
  • Ontvangen bedankjes 5
ik zal ook even meewerken hieraan.

Mijn naam is Ferdy, 31 jaar en woonzaam in Rotterdam.
van oorsprong ben ik automonteur maar kan dit helaas door rugklachten niet meer doen, ik begin in mei bij een andere werkgever in de functie van verkoper.

mijn eerste aanraking met bonsai zal ergens in 2005/2006 zijn geweest. vanaf dat moment was ik ook direct verkocht en had binnen 2 jaar een collectie van zo'n 30 bomen.

helaas(stiekem niet) liep mijn toenmalige relatie op de klippen en was ik gedwongen om genoegen te nemen met een bovenwoning waar ik max 6 bomen op het balkon kwijt kon.(ik had de 6 mooiste/duurste meegenomen,de rest zou verzorgd worden door mijn ex)

doordat ze in de volle middagzon stonden had ik er erg veel moeite mee om ze in leven te houden,het lukte tot mijn grote verbazing nog wel.. helaas was de winter wat minder goed verlopen waardoor deze 6 boompjes het niet overleefde.

inmiddels was de rest van mijn collectie die nog bij mijn ex stond niet verzorgd en bleek bij een stiekeme controle alles dood.

ik heb iets minder dan een jaar op die bovenwoning gezeten totdat ik een huisje met een tuin kocht in de straat(6 deuren verder.. aanrader!! makkelijk met verhuizen!! ;) )

inmiddels heb ik weer wat bonsai staan en kan ik me er weer goed mee vermaken.
verder heb ik fotografie nog als hobby( www.fearlessfotografie.nl :whistle: )


dat was het eigenlijk wel..

wil je meer weten? vragen staat vrij!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 10 maanden geleden #8631

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Ik heb al een vraag gepost maar zal me dan toch maar even netjes voorstellen.
Mijn naam is Chris 33 en woon in scheveningen op een X aantal steenworpen van de zee.
Ik weet het niet de ideale plek om bonsai te houden, maar wel de ideale plek om in NL te surfen.
Verder werk ik op een architectenbureau (niet als slimme jongen hoor) daar ben ik de handyman en houdt de tuin ( lees; bos) bij.

2 jaar geleden kreeg ik van mijn zusje 2 bonsais 1 olijfboompje die het wonderbaarlijk nog prima doet en een Serissa die na 2 maanden zo de groencontainer in kon.

Met mijn ex vriendin had ik een super huisje met tuin! en na de geboorte van mijn zoontje vorig voorjaar ging ik die dan ook maar opknappen.
Eenmaal in het tuincentrum zag ik die bonsais weer staan en heb er geen een meegenomen, maar besloot er zelf 1 te maken en vond een pinus parviflora.
Effe een middag googlen, knippen, naalden plukken en tuincentrum draad eromheen gevouwen en het leek al ergens op.
En daardoor ben ik gegrepen door het bonsaivirus.
Vind het heerlijk om boompjes te maken uit niets, best rustgevend.
Inmiddels heb ik een kleine collectie opgebouwd en behalve mijn acer arakawa en yamadori eik allemaal uit tuincentrumplanten,maar omdat mijn balkonnetje niet zo groot is moet ik me helaas inhouden.
Ooit hoop ik de lotto te winnen en een grote mooie Den uit japan te kunnen halen, maar die kans is zeeeerrr klein :lol:
Dus voorlopig maar lekker zo bezig zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts