Onderwerp:

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 10 maanden geleden #10229

  • Arjen
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik weet dat ik ze niet zomaar Bonsai mag noemen, maar ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen :P
Maar ik ben het ook totaal met jullie eens, ik doe dit voor mijn plezier en omdat ik er interesse in heb gekregen.
Ik zie het als hobby, en voor mij zijn dit inderdaad ook probeersels.
Mocht het mis gaan, dan begin ik gewoon opnieuw.
Alles wat ik dan van het vorige boompje heb geleerd, kan ik dan in de volgende steken.

Maar wat vinden jullie verder van de boompjes?
Het stelt nog weinig voor, maar zelf vond ik de eerste Spaanse Aak wel mooi gevormd.
Zoals jullie ze op de foto zien, zo komen ze ook uit de natuur (op een aantal weggesnoeide bladeren na)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 10 maanden geleden #10231

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Arjen schreef : Ik weet dat ik ze niet zomaar Bonsai mag noemen, maar ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen


*starters
*bomen in training
*pre-bonsai
*stekken
*jaarlingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 10 maanden geleden #10235

  • Arjen
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 4
Duidelijk!

Respect voor je Shaun the Sheep avatar trouwens :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #10962

  • otto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 1
Mijn naam is Otto,
Ben van geboorte Duits en woonachtig in de eifel , voor mijn werk ben ik zelfstandig in de tunnelbouw zo n beetje overal op de bol waar geboord word , momenteel een jaar of twee in Amsterdam. Studie gevolgt in delft. Vader van een zoon van 12 .Hobbie,s Veel te veel maar archeologie is wel waar mijn zoon en ik de meeste tijd mee vullen ,boven en onder water .
Daar we veel in de natuur zijn en er erg veel liefde hebben voor alles wat bloeit en groeit zijn we de hobby begonnen door een plant op de vuilnis bak.
We zijn inmiddels wel wat uitgebreid met bonsai projectje,s we hebben er al 21 .Zin,s dit jaar ook een aantal meegenomen van onze reizen .
Helaas voor mijn zoontje en mijzelf kunnen we niet vaak pad , door mijn werk.

Nou hoop dat dit een beetje een idee geeft wie ik ben.

Greetz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #10965

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
welkom op het forum Otto
ik kijk er naar uit om eens wat foto's te kunnen bewonderen van jullie collectie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #10980

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Herrzlich Wilkommen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #11046

  • BomexX
  • BomexX's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 74
  • Ontvangen bedankjes 11
Hallow, ik ben Robin Lievens 21 uit Geel België

Ik werk als verkoper van verf en behang in de zaak van mijn vader.
Ook geef ik kleuradvies.

Mijn hobby's zijn sinds een halfjaartje geleden, bonsai's.
Hoewel ik er nog niets van ken, vind ik het een zeer boeiende hobby.
Ik zat al wel langer met de gedachte van, ik wil een bonsai.
toen nog niet wetende wat er allemaal komt bij kijken, maar dan toch de knoop maar doorgehakt en mij er een aangeschaft.
Nu een half jaartje later is het nog altijd zoeken en tasten naar wat wel en wat niet te doen, en ook hoe het te doen.

ik heb voorlopig maar 1 boompje maar zou mettertijd mijn collectie wel willen uitbreiden.
dus voorlopig ben ik heel de dag bezig met zoveel mogelijk info te verzamelen van hier op het forum als zowel vele andere websites.

en eiglek een andere interessante hobby heb ik niet echt :P

maar voorlopig ben ik al blij dat ik dag in dag uit van mijn bonsai kan genieten....

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #11201

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
bomexX je komt uit geel fwa? super, ga je naar reggae geel dan?

door ik mezelf nog niet heb voorgesteld op het forum zal ik dit maar eens doen.
ik vind het leuk dat je zo mensen vanuit je buurt kunt opzoeken. natuurlijk woon ik "in het hol van fruithol" (middle of nowhere) en zijn hier weinig bonsaifans, zover ik weet dan.

dus hey ik ben jeroen vanuit belgie, slijpe (oostende,kust) ja west-vlaming kun je wel lezen aan mijn manier van schrijven. ^^ met mijn 21 jaar ben ik een jong geintereseerde jongen in bonsai. ondertussen doe ik het al een jaartje en zit ook al een 7 maanden in een vereniging (oostende) waar we 1 maal per maand samenkomen. na een normaal begin van vele brolboompjes te kopen heb ik al redelijk wat geld verdaan en nog niet zoveel bereikt. nu mijn motto is geworden, eerst laten overleven dan meer geld uitgeven. ^^ ik ben een coniferenfan dus redelijk wat geld gaat daar naartoe. momenteel telt mijn verzameling 23 pre-bonsai, mallsai en struiken. hiervan 7 in volle grond, ook nog 5 stekjes en 1 zaailing. raar maar waar ulmus lukt me niet om te stekken. (denk dat het verkeerd tijdstip is)

mijn interesse is gekomen door ouders, deze hebben nog een bloemenwinkel gehad en zijn nu nog actief bezig in de tuin. mijn huis staat vol met bloemen en planten dus dit is met de paplepel ingegeven. :cheer: bonsai zelf heb ik ontdekt door mijn passie voor oosterse cultuur. zelfde als vele van mijn hobby's, sport en interesses. deze zijn aquarium, jeed kune do (martial arts), breakdance, kiten, snowboarden, gamen en anime natuurlijk. als jong persoon ga ik zeer veel uit en is muziek een belangrijk iets in mijn leven. jammer genoeg zijn er bij mij in de buurt weinig bonsaifans dus daar kan ik niet snel over spreken op cafe :( zoals velen waarschijnlek.

uuhm, ik ben houtbewerker specifiek meubelmaker in fabriek en dit is denkik al wat jullie moeten weten dacht ik...

het is leuk om aanwezig te zijn en te leren op dit forum, dus je hoort nog wel van me. ;)

grts jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #11202

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

jeroen03 schreef : ik ben houtbewerker specifiek meubelmaker in fabriek en dit is denk ik al wat jullie moeten weten dacht ik...
grts jeroen


Jeroen,
Maak je (kun je) ook bonsai tafels?
Lijkt me met jouw skills niet al te moeilijk.
Ik zelf ben niet zo'n held met houtbewerking, dus ik heb me er nog nooit aan gewaagd om zelf een tafel te maken.
Misschien dat je je er eens wilt verdiepen.
Ik heb het over die presenteer tafeltjes waar je 1 bonsai op zet voor bijvoorbeeld een show.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 9 maanden geleden #11234

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
ja ik ken die tafeltjes dea. ^^
ik werk onder baas dus kan ik nie zo gemakkelijk mijn tijd in bonsaitafels steken op het werk. nu heb ik toch een gemaakt. :cheer: het is voor een shohin, er zitten wat fouten in en de kleur is niet super maar toch leuke dai geworden.
het is er een uit eik, tropisch hardhout was beter maar niet ter beschikking.
wie weet maak ik nog wel eens thuis maar zien we nog wel.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by jeroen03.
Inloggen Registreren