Onderwerp:

'Wie ben jij' 11 jaren 6 maanden geleden #13449

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Welkom Ronnie op het forum! :) Heb je vragen, stel ze gerust!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 11 jaren 5 maanden geleden #13550

  • kiptandori
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen,

Nu ben ik al een tijd bezig met het inlezen over bonsai, neus al een tijd op dit forum rond en dacht zal mijzelf eens voorstellen:
Ik ben Dennis ben 29 jaar en kom uit Den Helder.
Heb sinds afgelopen vrijdag 3 startersets binnen gekregen namelijk de Ligustrum Delavayanum Set de Binnenbonsai starterset Ligustrum en de Chinese dwergrhododendron starterset.
Heb ook meteen maar het standaard gereedschapssetje mee besteld.
Dus ben helemaal klaar om in de bonsai wereld te duiken.
Nu heb ik natuurlijk nog genoeg vragen maar daar zal ik straks nog wel een nieuw topic over openen om het overzichtelijk te houden.
Nu is de hoop dat mijn eerste (pre)bonsai het gaan overleven :)

1 vraagje in dit topic, zijn er nog mensen die in de buurt van Den Helder wonen of weet iemand misschien een club die hier in de buurt zit? Heb zelf al gezocht en het enige wat ik heb gevonden is Haarlem en dat is toch wel te ver weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by kiptandori.

'Wie ben jij' 11 jaren 5 maanden geleden #13578

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16

1 vraagje in dit topic, zijn er nog mensen die in de buurt van Den Helder wonen of weet iemand misschien een club die hier in de buurt zit? Heb zelf al gezocht en het enige wat ik heb gevonden is Haarlem en dat is toch wel te ver weg.




ik keek een beetje en zag dat hun 3e werkavond(?) hier is:Poeldijkseweg 49, Monster en dat ligt een beetje te zuidwesten van Den Haag.

veel geluk met je prebonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 11 jaren 5 maanden geleden #13581

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Mijn geografie is niet zo heel sterk, maar Den Haag is nog een stuk verder van Den Helder dan Haarlem hoor..

Maar het lijkt er op dat Haarlem het dichtste bij is, tenminste van de verenigingen die zich bij de nederlandse vereniging hebben aangesloten. Er zijn vast wel andere verenigingen dichterbij, als ik kijk naar de dichtheid van clubjes hier in de buurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 11 jaren 5 maanden geleden #13596

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
oeps, sorry, de sitecode stond er niet bij :S

www.koya.nl/hoofdpagina.php

hier is ie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 11 jaren 4 maanden geleden #14309

  • DWA
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik ben alain de wachter ben 48 jaar oud en ben 28 jaar met bonsai bezig en ik kom uit de belgische kempen en kom effe een kijkje nemen.
knip ze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 4 maanden geleden #14412

  • Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 439
  • Ontvangen bedankjes 58

dsdevries schreef : Hallo iedereen,
Leuk dat er op dit forum een draadje waarin iedereen zich kan voorstellen. Mijn naam is Daan de Vries, 24 jaar en woon in Amstelveen. Ik ben inmiddels al een aantal jaar bezig met bonsai. Sommige leden kennen mij misschien van bonsaiforum.nl waar ik ook al een aantal jaar actief ben onder dezelfde gebruikersnaam. Zo'n 8 jaar geleden toonde ik daar vol trots mijn eerste boompje. Die trots was echter van zeer korte duur. Ten eerste omdat ik er snel achter kwam dat wat ik gekocht had eigenlijk geen bonsai mocht heten, ten tweede omdat het boompje er binnen een paar maanden al niet meer zo florissant uitzag als toen ik hem kocht. Het duurde dan ook niet lang of het boompje gaf de geest.

Dit was het punt waarop ik besloot me meer te gaan verdiepen in wat bonsai precies inhoud. Ik kocht een aantal boeken en schreef me in voor de beginnerscursus bij Lodder. Na het afronden van de cursus kocht ik mijn eerste echte bonsai en vanaf dat moment was is het bonsaivirus mij de baas.

Die allereerste bonsai doet het nog steeds. hieronder een foto.


Mooie boom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 2 maanden geleden #15828

  • sebastiaan1
  • sebastiaan1's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 44
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik heb inmiddels 2 boompjes op het forum staan, dus tijd voor een introductie dacht ik!
Ik ben Sebastiaan de Bruin, 25 jaar oud en in woon in delft. Ik studeer op dit moment af in delft, mijn studierichting is Biochemical Engineering.

Mijn intresse gaat vooral uit naar loofbomen. Het mooiste aan deze hobby vind ik om voor zo min mogelijk geld toch goed materiaal te vinden. Lekker door het bos struinen! Ik ben vorig jaar begonnen met deze hobby, en ik vind het fantastisch en steeds leuker worden.

groeten Sebastiaan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 11 jaren 2 maanden geleden #15830

  • Bonsai-Marijke
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben Marijke,mijn eerste kennismaking met bonsai was in 2004 met een lezing over bonsai en wat het in grote lijnen inhield.
Ik was erg onder de indruk van deze kleine boompjes.
Ben in een tuincentrum deze boompjes gaan kopen, er werd een rek voor deze boompjes gemaakt en voor de schuifpui geplaatst.
Ik probeerde het zo goed mogelijk te verzorgen maar had al gauw in de gaten dat dit niet alles was ondanks mijn groene vingers, ik had namelijk een volkstuin en wist toch al aardig wat van bomen en planten.
Een jaar later was er in een groot tuincentrum een bonsai show van Bonsaivereniging Rijnmond, daar kwam ik tot de conclusie dat bonsai voor buiten een betere optie was.
De volgende dag was er bij de vereniging een werkmiddag en ben daar heen gegaan.
En natuurlijk gelijk lid geworden, ook heb ik een beginnerscursus gevolgd bij Piet Hoek.
Het bonsai virus was toegeslagen!
Van pre-bonsai werden boompjes gevormd en in bonsai schaaltjes gezet.
Ook heb ik enkele workshops gevolgd bij o.a. Marc Noelanders, Hans van Meer en Gijs Meboer.
Ik groeide van jaar tot jaar in mijn hobby.
Ook kon ik af en toe al een boom plaatsen op een tentoonstelling.
Mijn eerste prijs won ik in 2009 bij Bonsai van het Westen, daar had ik de derde prijs met een Chamaecyparis obtusa nana.
www.bonsai-marijke.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

'Wie ben jij' 11 jaren 2 maanden geleden #15831

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Welkom allen!

Sebastiaan: Denk je er aan dat je overal in Nederland toestemming moet hebben van de landbeheerder/eigenaar voor je boompjes uit de grond trekt?

Marijjke: ik ken je site. Heb er wel eens rond geneuzeld !

J.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts