Onderwerp:

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 2 maanden geleden #6548

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Haha, ja ik kom daar wel eens ik zal eens opletten :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 1 maand geleden #7300

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Even voorstellen.
Ik ben ruben 32 jaar oud. Ben nu 3 jaar bezig met deze hobby.
Ben van beroep zelfstandig ondernemer/ kok.

Mijn intresse voor planten begon ongeveer 10 jaar gelden. Toen er nog relatief weinig internet verkeer was. Als kok ben je hoe dan ook afhankelijk van groente en fruit. Ik vond het toen leuk om alle zaden hieruit in de grond te drukken om te zien hoe het groeid. Uien, knoflook, mango, advocado, en een heeeeeeeeele zwik andere zaden.

Tot ik ergens op internet een filmpje tegen kwam over een bonsai, vanaf dat moment ben ik besmet het bonsai virus.

Veel winkels bezocht, en een abo op bonsai focus.
Graag zou ik een cursus willen volgen, maar ja dit altijd s'avond of in het weekend.

Vandaar dat ik mij hier heb ingeschreven om nog info op te doen.
De basis is er enigzins alleen kan ik nog veel bij leren.

Groet ruben
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7565

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Hallo iedereen,
Leuk dat er op dit forum een draadje waarin iedereen zich kan voorstellen. Mijn naam is Daan de Vries, 24 jaar en woon in Amstelveen. Ik ben inmiddels al een aantal jaar bezig met bonsai. Sommige leden kennen mij misschien van bonsaiforum.nl waar ik ook al een aantal jaar actief ben onder dezelfde gebruikersnaam. Zo'n 8 jaar geleden toonde ik daar vol trots mijn eerste boompje. Die trots was echter van zeer korte duur. Ten eerste omdat ik er snel achter kwam dat wat ik gekocht had eigenlijk geen bonsai mocht heten, ten tweede omdat het boompje er binnen een paar maanden al niet meer zo florissant uitzag als toen ik hem kocht. Het duurde dan ook niet lang of het boompje gaf de geest.

Dit was het punt waarop ik besloot me meer te gaan verdiepen in wat bonsai precies inhoud. Ik kocht een aantal boeken en schreef me in voor de beginnerscursus bij Lodder. Na het afronden van de cursus kocht ik mijn eerste echte bonsai en vanaf dat moment was is het bonsaivirus mij de baas.

Die allereerste bonsai doet het nog steeds. hieronder een foto.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7566

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo Daan, Welkom op het forum! :)

Leuke jeneverbes heb je daar! Hij doet me een beetje denken aan mijn jeneverbes, ook mijn eerste bonsai, hoewel hij wel heel anders gevormd is. Kan altijd nog verbeterd worden (verfijning shari etc.), maar het begin is gemaakt en hij ziet er al mooi uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7578

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Daan de vries.... ben je niet toevallig ook ostheopaat en fysiotherapeut?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7581

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
Topic nog maar juist gezien....schandalig van mij,hehe
Even voorstellen dus,ik ben Tom.
Ben 34 jaar en woon in voeren nabij de grens van maastricht(maar ben wel van Antwerpen afkomtig)samen met mijn vrouwtje en drie kids.
Ben ongeveer een jaartje geleden begonnen met bonsai,ik heb er daarvoor ook nog wel een paar gehad maar die zijn spijtg genoeg overleden...
Op de momen heb ik er een stuk of 12 en dat lukt tot hiertoe goed om ze in leven te houden.
Alles wat ik weet heb ik eigenlijk op internet opgezocht,(en van hier op de site uiteraard)een cursus heb ik nog niet gevolgd.
Maar de passie zit er wel in.
Tja,dat is het eigenlijk zo een beetje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7584

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Euhm, nee. Ik ben Software ontwikkelaar van beroep. In mijn vrije tijd doe ik ook judo, jui-jitsu en karate. Ik ben daarom wel vaak te vinden bij de fysiotherapeut, maar dat is een ander verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7603

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Haha, oke, dan ben je een andere Daan de Vries uit dezelfde omgeving als de Daan de Vries die ik ken maaar waarvan ik niet wist of hij wel of niet met bonsai bezig zou zijn. :)
Desalniettemin: Welkom op het forum en veel plezier met de hobby!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7605

  • René91
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 5
Hallo allemaal,

Ik ben René Kroes, 21 jaar, en kom uit Rijen (Noord-Brabant), oorspronkelijk geboren in Ommeren (Gelderland). Ik studeer Management, Economie en Recht op Fontys Hogescholen in Eindhoven. Hiervoor heb ik een MBO-opleiding Internationale handel/Groothandel afgerond.

Ik ben sinds een eind oktober pas besmet met het Bonsai virus. Door een klasgenoot was ik geïnteresseerd geraakt in een vleesetende plant (venus vliegenvanger) en die ben ik toen ook een gaan halen in een nabij gelegen tuincentrum. Toen ik door het tuincentrum liep zag ik ook bonsai staan. Het trok gelijk mijn aandacht en ik ben er meer over gaan lezen. 2 weken later kocht ik mijn eerste boompje (zie plaatje). Hij leeft nog steeds en ik ben ik er heel trots op. Ik voel me net een 3-jarige als ik over mijn boompjes praat :woohoo:
Ondertussen heb ik een paar jonkies erbij, die nog heel wat moeten groeien. Een paar weken terug heb ik 20 zaden van de Japanse Goudlarix gezaaid om zo mijn eigen bos Bonsai te gaan creëren. Deze zijn echter nog niet uitgekomen :(

Ik heb eergisteren een abonnement genomen op Bonsai Focus om me nog meer te verdiepen in deze bijzondere maar toch hele interessante hobby.
Als ik enige vrije tijd kan vinden (en ook als ik die eigenlijk niet heb), probeer ik zoveel mogelijk te lezen in de aangeschafte boeken.

Daarnaast heb ik een vriendin (die me gelukkig steunt in deze hobby)en sinds januari heb ik ook peperplantjes, die met dit weer enorm groeien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by René91.

Re: 'Wie ben jij' 12 jaren 4 weken geleden #7658

  • Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 121
  • Ontvangen bedankjes 26
Ik ben Roy nijenhuis (ginkgo) mijn beroep is hovenier en treeworker. En kom uit Enschede een plaats in het mooie Twente. Mijn hobbykeuze komt voort uit het verleden met een plaatselijke bonsaiist John van der laan. Daar heb ik mij verdiept in de kunst van Bonsai.
Ik heb altijd gevoel gehad voor groene vingers en hier mijn beroep van gemaakt.
Bij mijn werkgever werk ik dus als boomverzorger en zie de bomen wel eens van een andere hoogte. Daarom is het nu als mijn hobby de bomen van een lagere hoogte te verzorgen.
De hobby deel ik ook nog met andere mensen bij Bonsaivereniging Overijssel,daar wisselen wij ook veel informatie met elkaar uit. Daar ken ik David ook van, dus het is hier ook wel leuk om informatie uit te wisselen. Nu probeer ik de i-pad nog mijn eigen te maken en dus ook nog een keer foto's toe te voegen.

Gr. Roy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts