Onderwerp:

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #20332

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Ondanks dat dit topic nog niet erg veel feitelijke argumenten bevat, vind ik het toch een erg amusante discussie. Eentje die toch behoorlijk on-topic is gebleven zonder dat men allerlei persoonlijke beledigingen/opmerkingen naar elkaar doet. Zolang hij on-topic blijft vind ik het juist eentje die in stand gehouden zou moeten worden. De zoektocht naar het beste grondmengsel is mijns inzien nooit eindig. Zeker nu wij voor het dilemma staan dat het substraat dat tot nu toe het beste is gebleken snel op aan het raken is en hard in kwaliteit achteruit aan het gaan is. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de resultaten van de verschillende (wetenschappelijke) onderzoeken.
Laast bewerkt: Post by dsdevries.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #20341

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Dit topic heeft naar mijn mening geen eerlijke kans gekregen. Met alle respect, maar te snel te vaak en vooral te langdurig ging men off-topic en kreeg daar ook de kans voor met argumentloos geneuzel en aannames die ook nog eens niet gebaseerd waren op ervaringen. Wanneer we zeker met een zo gevoelig onderwerp als dit, wat meer on-topic waren gebleven en gehouden, waren er denk ik veel minder mensen voortijdig afgehaakt en hadden we zoals vanaf het begin de bedoeling was ervaringen kunnen delen. Helaas is dit niet gelukt en zal dat denk ik ook niet meer gaan lukken in dit topic, vandaar dat ik gevraagd heb het te sluiten.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #20345

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Dag Dicky,

Ik begrijp je punt. Echter, dit onderwerp is nog altijd de plek voor ervaringen. Aangezien jij het onderwerp hebt gestart heb ik de laatste paar berichten niet verwijderd, maar vanaf nu strikt en enkel on-topic.

Voor alle duidelijkheid; vanaf hier worden berichten die niet over de inhoud gaan verwijderd.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #21383

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dicky: Voordat ik allemaal takken op schalen ga zetten voor een jaar.. Zou jij jouw ervaringen kunnen delen met ons? Jij hebt nu al langere tijd planten op verschillende types substraat staan toch?
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21536

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

leatherback schreef : Dicky: Voordat ik allemaal takken op schalen ga zetten voor een jaar.. Zou jij jouw ervaringen kunnen delen met ons? Jij hebt nu al langere tijd planten op verschillende types substraat staan toch?


Sorry voor de late reactie, we waren even voor een paar weekjes in het zonnige Griekenland.
Ik heb inderdaad planten nu voor het derde jaar op verschillende substraten staan en ga de ervaringen daarvan op zijn vroegst na de volgende verpotting delen. Maar laat je vooral niet tegen houden door ook wat te gaan experimenteren.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21557

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ook geen puntje van de sluier?

We hebben vorige week besloten van het zomer naar een huwelijk in het buitenlandn te gaan, en zijn daarom langere tijd niet thuis. Ik wil eigenlijk niet de buren opzadelen met een experiment, zoor dergelijk lange termijn. Dus als jij nu al ziet dat er bij jou in ieder geval voorzichtige conclusies te trekken zijn, dan ga ik er nu even niet aan beginnen :D
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21564

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

leatherback schreef : Ook geen puntje van de sluier?

We hebben vorige week besloten van het zomer naar een huwelijk in het buitenlandn te gaan, en zijn daarom langere tijd niet thuis. Ik wil eigenlijk niet de buren opzadelen met een experiment, zoor dergelijk lange termijn. Dus als jij nu al ziet dat er bij jou in ieder geval voorzichtige conclusies te trekken zijn, dan ga ik er nu even niet aan beginnen :D


Het enige wat ik er op dit moment over kwijt wil is dat ik gezien de resultaten tot nu toe dit jaar veel meer planten op FB heb gezet en bij de volgende verpotting zeer waarschijnlijk alles op FB ga zetten. Wel wil ik nog opmerken dat ik FB niet puur gebruik maar altijd in combinatie met meer of minder (20% - 40%) cocopeat al naar gelang de boomsoort.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tiger313, leatherback
Laast bewerkt: Post by Dicky.
Discussie gesloten.

Re: Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21745

  • Janes
  • Janes's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 10
Ik lees dat de kattenbakkorels van Foetsie Ba geparfumeerd zijn, is dat niet schadelijk voor de bomen?
Discussie gesloten.

Re: Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21746

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
je kunt het voor de zeker eerst goed uitspoelen tot het water niet meer verkleurd,
maar ik ken meerdere mensen die het ook zonder uit te spoelen gebruiken, zonder nadelige gevolgen. LB spoelt het ook niet volgens mij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Janes
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 10 maanden geleden #21748

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ikke niet. Te veel moeite :D Als het goed is voor de kattenbilletjes, moet het wel goed zijn voor mijn plant :D

Maar goed.. Ik ben een beetje een maverick, en doe niet aan alle regeltjes rondom planten verzorging. Ik doe het op mijn manier :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren