Onderwerp:

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19936

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

AlexW schreef : dus dat je bv, een boom in de halfschaduw in een ander mengsel zou zetten dan dezelfde boom in volle zon?
of is het verschil op dit niveau te gering om effect te hebben?
ik veronderstel dat dit alles rechtstreeks verbonden is aan de gezondheid van je wortelgestel en dus meteen ook de gezondheid en groei van je boom en dan bij gevolg ook de bemesting, hoeveelheid werk je kan doen aan de boom etc..


Vanwege die redenatie overweeg ik nog steeds om eens te kijken of ik geen woten plaat kan maken die ik boven de potten, onder de kroon, kan plaatsen om schaduw op de potten te houden gedurende de warmste uren van de dag. Nadeel daarbij is dan weel dat er geen luchtcirculatie meer mogelijk is, wat slakken, schimmels ed in de hand werkt.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19937

  • Ollandos
  • Bezoeker
  • Bezoeker

ezomatsu schreef : Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


En die gekleurde mening is natuurlijk volledig te begrijpen, ik zou ook enkel de spullen uit mijn eigen toko prefereren als ik die had.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19939

  • ezomatsu
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 5

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef : Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


En die gekleurde mening is natuurlijk volledig te begrijpen, ik zou ook enkel de spullen uit mijn eigen toko prefereren als ik die had.

ik kan je resultaten laten zien. Kan jij dat ook?
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19944

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
al bij al, als je kijkt naar de meeste moderne meesters..

allemaal vermelden ze links of rechts wel het experimenteren met kattengrit.. maar uiteindelijk verkiezen ze toch nog steeds akadama.

als plots ooit een deel van deze meesters zeggen dat ze overschakelen op een miraculeus nieuw substraat, dan zou ik eerder iets hebben om dat ook te doen.. maar het kattengrit laten ze blijkbaar toch allemaal maar aan de kat over..
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19946

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

ezomatsu schreef : De overschot van het zakje FB heb ik gebruikt waar het hoort. Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


Ongetwijfeld is je mening gekleurd. Die van mij ook. ;)

Dat is het leuke aan meningen. Ze zijn gekleurd door onze eigen ervaringen. Het is aan iedereen afzonderlijk om deze kleuring op waarde te schatten en -zoals bij mij- eigenwijs te zijn. En dan wellicht door het verlies van bomen toch wijzer te worden, of meteen te accepteren wat anderen aanraden.

Een mening is een mening en deze is persoonlijk. Dus laten we niet over meningen twisten. Als mensen andere ervaringen hebben: Deel ze.

Dank voor de info over isolatie. Verhitten van potten in de zomer is een van de zorgen die ik heb, en ik zoek al langere tijd een oplossing. Ik heb gisteren 2 zakken akadama besteld om eens een vergelijking te doen van groei & ontwikkeling bij verschillende bodems, om voor mezelf te bepalen wat voor mij het beste werkt..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ollandos
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19950

  • Ollandos
  • Bezoeker
  • Bezoeker

ezomatsu schreef :

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef : Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


En die gekleurde mening is natuurlijk volledig te begrijpen, ik zou ook enkel de spullen uit mijn eigen toko prefereren als ik die had.

ik kan je resultaten laten zien. Kan jij dat ook?


Nee dat kan ik (nog) niet, ben ik nog te kort voor bezig en ik denk dat we zeker nog een jaar of vijf geduld moeten hebben alvorens we FB op zijn echte waarde kunnen schatten.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19952

  • ezomatsu
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 5
Je kan je mening natuurlijk altijd staven door resultaten te laten zien. Dat mis ik hier wel een beetje.
Hier blaten de schapen maar geven ze bitter weinig wol. ;)
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19953

  • ezomatsu
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 5

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef :

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef : Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


En die gekleurde mening is natuurlijk volledig te begrijpen, ik zou ook enkel de spullen uit mijn eigen toko prefereren als ik die had.

ik kan je resultaten laten zien. Kan jij dat ook?


Nee dat kan ik (nog) niet, ben ik nog te kort voor bezig en ik denk dat we zeker nog een jaar of vijf geduld moeten hebben alvorens we FB op zijn echte waarde kunnen schatten.

en wat zijn de doelstellingen die je tracht te bereiken in die 5 jaar? Het zou best eens kunnen dat je 5 jaar "verliest"
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19954

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

ezomatsu schreef : je tracht te bereiken in die 5 jaar? Het zou best eens kunnen dat je 5 jaar "verliest"


B)

De kracht van de docent: Laat een leerling af en toe zijn eigen weg in te laten slaan, en zelf op de harde weg naar volwassenheid, zijn eigen fouten maken. Laat los. Na een paar keer advies te geven, moet iemand zelf zijn eigen fouten mogen maken :D
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar, Dicky, Ollandos
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19957

  • ezomatsu
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 5
En zo wijken we weer handig af..... Ach laat maar
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts