Onderwerp:

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19958

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

en wat zijn de doelstellingen die je tracht te bereiken in die 5 jaar? Het zou best eens kunnen dat je 5 jaar "verliest"


ik vind dit eeng goed punt.

vorig jaar dacht ik daar anders over..
de laatste tijd heb ik echter meer en meer zin om enkele van de tuincenter projecten in de tuin te zetten (voor eventueel ooit) en een sprong vaarwaards te maken..

het overleven van de bomen gaat goed.. dus worden we stilaan klaar voor de volgende stap..
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19959

  • Ollandos
  • Bezoeker
  • Bezoeker

ezomatsu schreef : Je kan je mening natuurlijk altijd staven door resultaten te laten zien. Dat mis ik hier wel een beetje.
Hier blaten de schapen maar geven ze bitter weinig wol. ;)


Hier lopen ook nog heel veel lammetjes rond die met vallen en opstaan hun uiterste best doen om schaap te worden.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19960

  • Ollandos
  • Bezoeker
  • Bezoeker

ezomatsu schreef :

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef :

Ollandos schreef :

ezomatsu schreef : Ik zal nu wel te horen krijgen dat mijn mening "gekleurd" is
Groeten


En die gekleurde mening is natuurlijk volledig te begrijpen, ik zou ook enkel de spullen uit mijn eigen toko prefereren als ik die had.

ik kan je resultaten laten zien. Kan jij dat ook?


Nee dat kan ik (nog) niet, ben ik nog te kort voor bezig en ik denk dat we zeker nog een jaar of vijf geduld moeten hebben alvorens we FB op zijn echte waarde kunnen schatten.

en wat zijn de doelstellingen die je tracht te bereiken in die 5 jaar? Het zou best eens kunnen dat je 5 jaar "verliest"


Dan zou ik hooguit enkele starters/prébonsai verloren kunnen hebben, een illusie armer maar een ervaring rijker zijn.
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19961

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

ezomatsu schreef : Je kan je mening natuurlijk altijd staven door resultaten te laten zien. Dat mis ik hier wel een beetje.
Hier blaten de schapen maar geven ze bitter weinig wol. ;)


Uiteraard geen topbomen zoals die van jou, maar wel uit eigen ervaring voor mezelf het "bewijs" dat mijn bomen het er goed op doen. Voor de ervaringen van anderen kan ik uiteraard niet spreken en doe dan verder ook geen uitspraken

FB korrels icm Akadama:



FB korrels icm akadama en kyriu


FB korrels, beetje akadama


FB korrels icm akadama

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, Ollandos
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19962

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
leuke bomen Dea.

wat ik me dan wel wat afvraag is, na oa de argumentatie van JP ivm isolatie waarden etc, zouden je bomen het nog beter kunnen doen had je geen FB gebruikt maar akadama?
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19964

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Alex, Ik vind dat zeer lastig om te zien (ben dan ook geen pro en/of de hele dag 24/7 met mn bomen bezig), of ze het "beter" of "minder" goed doen door de FB.
Heb ook bomen op pure akadama en akadama/kyriu en akadama/cocopeat staan. In mijn beleving doen ze het allemaal even goed.
ze leven, ze groeien, ze zijn gezond.
voor mij is dat het belangrijkste.

Pure akadama:



Akadama/Kyriu: (vreemd genoeg is deze boom vorig jaar overleden, maar dat wil ik niet toewijzen aan het substraat)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19966

  • ezomatsu
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 5
Jullie beleven bonsai duidelijk op een andere manier. Ik ga me dan ook wijselijk onthouden
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19968

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

ezomatsu schreef : Jullie beleven bonsai duidelijk op een andere manier. Ik ga me dan ook wijselijk onthouden


ergens is dit toch normaal?
jij zit reeds in een veel verder stadium dan wij.. en ik denk dat de beleving van de hobby steeds mee veranderd naarmate je erover bijleert en er zelf in groeit..

zelf ben ik qua kennis zelf nog een stok in een pot.. maar als ik kan bijleren om een prebonsai te zijn zou ik deze kans niet laten liggen.. maar dan moet deze kennis wel ergens vandaan komen, want als we allemaal op dezelfde manier blijven voortdoen geraken we ook niet vooruit hee.. :p

ik sta er voor open, maar ik weet niet in hoeverre andere mensen dit aanvoelen..
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19969

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Idd, voor de meesten hier op het forum gaat de bonsai hobby (niet inkomsten) om plezier, respect voor natuur en medemens, en gewoon genieten, elke dag wat leren, experimenteren en fun hebben.

Ik begrijp dat er velen zijn, die als Pro alles toch veel serieuzer nemen, inkomsten eraan willen verdienen, prijzen in de wacht willen slepen,naam willen maken.

Dat zie ik in, begrijp ik en respecteer ik.

Wij zijn zeg maar de vriendenclub voetballers die af en toe een gezellig potje spelen.
"Jullie" zijn meer de betaalde prof's die op Europees en wereldniveau spelen, die elke dag trainen en wedstrijden spelen waar enorm veel van afhangt. Ieder zn ding.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, Naky, Ollandos
Discussie gesloten.

Kattenbakkorrels in grondmengsel? 10 jaren 11 maanden geleden #19970

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Zoals jullie wellicht zien heb ik een tijdelijke ban opgelegd. Vanaf hier on-topic.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren